MS
Access යනු Microsoft Office තුල තිබෙන වැදගත් මෘදුකාංගයක් කියලා ඔයාලා දන්නවනේ. කාර්යාලීය
කටයුතු පහසු කිරීමට Word හා Excel වගේම මේ මෘදුකාංගයත් ගොඩක් උදව් වෙනවා. ඉතින් ඒ නිසා
Access ඉගෙනගන්නට කැමති ඔයාලා වෙනුවෙන් ලිපි කිහිපයක්ම ලියන්නට අපි තීරණය කලා. ඉතින්
අපි Access වලට පිවීසීමක් මේ ලිපිය තුලින් ලබා ගමු එහෙනම්.
මෘදුකාංගයකට අවශ්ය දත්ත පැහැදිලිව පිලිවෙලකට
තැන්පත් කිරීමට Database භාවිතා කරනු ලබනවා. මේ Database නිර්මාණය කිරීම සදහා
access වගේම SQL හා MYSQL යන මෘදුකාංගද භාවිතා කරන්නට පුලුවන්. access database එකක්
සැකසීමේදී දැනගත යුතු ප්රධාන කොටස් 4ක් තිබෙනවා
1.
Table
2.
Query
3.
Form
4.
Report
අපි දැන්
මේ කොටස් 4 ගැන වෙන වෙනම කරුණු සොයා බලමු.
·
Table
Database
එකකදී දත්ත ඇතුලත් කිරීමට භාවිතා කරන මූලිකම අංග මේ නමින් හදුන්වනවා.
·
Query
Database
එකක අඩංගු දත්ත වලින් එක් දත්තයක් පමණක් Query එකක් ලෙස database එකක තවත් තැනකට ලබා
ගැනීමට මෙය භාවිතා කරනු ලබනවා.
·
Form
Database
එකකට දත්ත ඇතුලත් කර ගැනීම සදහා User Interface එකක් නිර්මාණය කිරීම මේ හරහා සිදුකරගත
හැකිය.
·
Report
Database
එකේ ඇති දත්ත වලින් ඊට අදාල table එකට වෙන්වුණු පැහැදිලි වාර්තාවක් මුද්රණය කර ගැනීම
මෙහි කාර්යයයි.